Recenze: Stmívání

čtvrtek 12. ledna 2017




Autor: Stephenie Meyer


Série: Stmívání


Rok vydání originálu: 2005

Rok vydání v ČR: 2005

Nakladatelství: Egmont

Počet stran: 408



Ahoj! Asi před týdnem jsem dočetla Stmívání. Taky už bylo na čase, protože jsem se na to pořád připravovala a pořád odkládala. A na konci roku jsem si řekla, že to stejně někdy přečíst musím a pak mě ještě čekají další  tři díly, takže jsem se pustila do čtení a knížka mě vtáhla do děje.




Anotace:
První kniha série Stmívání.
Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Oba mladí lidé jsou k sobě vázáni silným citovým poutem. Zvítězí milostný cit, nebo hrůzné temné pudy?

Můj názor:

Jak už jsem nahoře psala, do knížky se mi nechtělo, ale když jsem si přečetla asi prvních pět stránek, byla jsem unešená a nemohla jsem knížku položit, i když už jsem viděla film, tím pádem jsem věděla, jak to bude pokračovat. Film mám strašně ráda a myslela jsem si, že ho budu mít radši než knížku, ale teď vůbec nevím, co bych si vybrala.



Děj:

Jedná se o holku jménem Bella (ze jména Izabella), která se přestěhovala ze slunného Phoenixu, kde žila se svou matkou, za otcem do věčně deštivého počasí ve Forks. Tam si najde přátele a má hodně nápadníků, ale jí se zalíbí Edward Cullen. On je adoptovaný syn doktora Carlisla Cullena, který se svou ženou Esme adoptovali ještě další čtyři děti. Alice, Jaspera, Emeta a Rosalii. Těch pět nevlastních sourozenců se ve škole baví jenom spotu a nikoho si nepouští k tělu. Bella sedí s Edwardem v biologii, ale  jenom proto, že nikde jinde není místo. A vypadá to, že ji Edward nenávidí.



O autorce:

Stephenie Meyerová se narodila v USA 23. prosince 1973 v Hartfordu (Connecticat) Stephenovi a Candy Morganovým.
Vyrůstala ve Phoenixu státě Arizona s pěti sourozenci: Sethem, Emily, Jacobem, Paulem a Heidi (Všechny tyto jména se vyskytují v sáze Stmívání). Navštěvovala střední školu (Chaparral High School) ve Scottsdale v Arizoně a Brigham Young University v Provo stát Utah.V roce 1995 Získala (B.A.) bakaláře svobodných umění. Stephenie potkala svého manžela, Christiana přezdívaného „Pancho", když vyrůstala v Arizoně. Vzali se roku 1994 a mají spolu tři syny, Gabeho, Setha a Eliho.Stephenie Meyerová je členem Církve Ježíše Krista svatých posledních dnů a je přesvědčenou puritánkou.


10 věcí, které byste mohli vědět:

1. Bella se přestěhovala z Phoenixu.

  2. Teď bydlí ve Forks se svým otcem.

  3. Její otec Charlie je policejní náčelník.

  4. Bellina matka momentálně bydlí v Jacksonville.

  5. Přestěhovala se tam kvůli svého přítele Phila.

  6. Má čtyři „nevlastní sourozence“.

  7. Edward je upír.

  8. Bella neumí tancovat.

  9. Když autorka S. Meyer začala knihu psát, neměla ještě vymyšlená jména pro Edwarda a Bellu. V první kapitole to prostě byli "ona" a "on".

10. Je to nejlépe prodávaná kniha roku 2008.





Ukázka:
Rychle jsem spořádala misku cereálií a zapila to trochou pomerančového džusu přímo z krabice. Cítila jsem příjemné vzrušení, že jdu do školy, a to mi nahánělo strach. Věděla jsem, že to není tím, že bych se těšila na stimulující studijní prostředí nebo na setkání s novými kamarády. Pokud jsem chtěla být upřímná, musela jsem přiznat, že se nemůžu dočkat, až budu ve škole, protože uvidím Edwarda Cullena. A to byla pěkná pitomost.
     Měla bych se mu totálně vyhybat, po tom své včerejším bezduchém a trapném plácání. A nedůvěřovala jsem mu; proč mi lhat o těch svých očích? Pořád mě děsila nepřátelskost, kterou jsem z něj občas vycítila, a pořád jsem neměla svázaný jazyk, kdykoliv jsem si představila jeho dokonalý obličej. Byla jsem si dobře vědoma, že moje liga a jeho liga jsou sféry, které se dotýkají. Takže bych neměla být vůbec nedočkavá, kdy ho zase uvidím.


Hodnocení:

95%

Děkuji za přečtení této recenze. Kde Stmívaní koupíte nejlevněji zjistíte na Srovname.cz.Tak zase příště!

♫Klárka

2 komentáře:

  1. Stmívání jsem četla ještě na základní škole (to už je to vážně tak dávno?:D) a naprosto jsem si ho v tu dobu zamilovala :)
    A musím vám pochválit blog, máte ho moc pěkný, budu se sem ráda vracet :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkujeme moc! Ani nevíš jakou máme radost.

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS