Recenze: Čáry života

středa 19. dubna 2017

Ahoj,
jedním slovem je tato kniha úžasná. V této recenzi se dozvíte proč si ji přečíst. I když samoté jméno autorky vás k tomu přinutí. Sice je to náročené čtení, jelikož přečtete spoustu nových pojmů, ba ne, když je to nový svět, vesmír. Takže musíte být při čtení pozorní jinak vám uniknou souvislosti. Ale až se začetete, tak to stojí za to.

Autor: Veronica Rothová

Rok vydání u nás (v originálu): 2017 (2017)

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 424

Žánr: Fantasy, Young adult

Děj

Nelehký úkol je pro mě popsat ten děj, jelikož je to docela dost složité. Ocitáme se ve vesmíru, konkrétněji na jedné z jeho planet - Thuve. Ta je rozdělena na dvě části. V první žije mírumilovný národ thuevsanů. Mezi ně patří i hlavní postava Akos. Druhou půli obývají Šoteti, pravý opak thuevsanů. Cyra je sestrou tyrana, vládce Šotetů. 
V této galaxii má každý svůj dar. Akos a Cyra jsou kvůli němu zneužívání. Cyra nehce nadále dělat svému bratrovi otroka. Jednou Šoteti napadli Akosovu rodinu. Jeho a bratra unesli k nim. Akos slíbil, že je dostane domů. A tak se Akosova a Cyriina cesta setká a zde začíná náš příběh.


Můj názor

Pokud máte rádi fantasy, nové světy a dystopii, stejně jako já. Neváhejte a směle do ní! Začátek je kapku zdlouhavější. Nápad je to výborný a ruku na srdce, vymyslet něco originálního v této době je nadlidský úkol. Postavy mi byly sympatické. Knihu jsem si zamilovala  možná více než Divergenci. Klárce jsem po přečtení knihy napsala: Pokud si to nepřečteš, tvůj život už nemá dále smysl. Stojí za to, si to přečíst.

Ukázka

,,Jsou panovnickým rodem u Šotetů.“ řekla, ,,v zemi našich nepřátel.“ Šotetové byli kmen, ne národ s vlastní planetou, a všeobecně se o nich vědělo, že jsou divocí a krutí. Na pažích si dělali ,,čáry života“ - zářez do masa za každého, koho zabili - a své děti už odmalička cvičili v umění války. Žili na Thuvhe, na stejné planetě jako Akos a jeho rodina - jenže Šotetové té planetě neříkali Thuve a sobě Thuvhesané - za obrovskou stepí porostlou pernatkou. Tou samou pernatkou, která rostla pod okny domu, kde bydlela Akosova rodina. 




Dobrý voják neodloží zbraň ani u stolu s přáteli. - Šotetské přísloví

5 faktů

1. Kniha vypráví z pohledu Akose a Cyry.
2. Cyra nosí na předloktí pancíř, aby nebyly vidět její čáry.
3. Cyra má dar bolesti.
4. Kniha je rozdělena na 42 kapitol a 4 části.
5. Měla by to být duologie.



Hodnocení

Rozjezd: 7%
Těšění na čtení: 10%
Sympatie postav: 10%
Styl psaní: 10%
Nápad: 10%
Nudné pasáže: 9%
Popis: 10%

Předvídatelnost: 9%
Jak mě bavila: 10%
Očekávání: 10%
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Celkem: 95%



Kde knihu koupíte nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz


PS: Tady máte písničku ke knize, kterou nazpíval Pavel Callta. Písníčka i videoklip jsou úžasné. ♥



2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :). Kniha mě hodně láká a ráda bych se k ní co nejdříve dostala, i když se obávám, že to jen tak nehrozí :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. Mě taky hodně lákala, ale jsem nesmírně ráda, že jsem ji přečetla.

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS