Recenze: Víš, že tě miluju?

sobota 12. srpna 2017

Ahoj!

Jelikož je léto pořád tady, tak vám přinášíme recenzi na vyloženě letní knížku se vším všudy. Kterou jsme dostaly jako novinku z MK Knihkupectví. A Musíme říct, že stála za to. Obě už jsme se o této knížce zmínili v našich Denících knihomola. Tady je ten Klaudiin a zde Klárčin. Ale tam jsme se o tom zmínili jenom stručně. V této recenzi se toho dozvíte mnohem více.

Autor: Estelle Maskame
Série: DIMILY
Originální název: Did I Mention, I Love You
Žánr: Young adult, Dívčí romány
Rok vydání v ČR (v originálu): 2017 (2015)
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment

Děj

Eden je holka z Portlandu, která žije jen s mamkou. Protože její otec je před několika lety opustil. Ale pozval ji na celé prázdniny do svého nového domu a za jeho novou rodinou do Los Angeles. Eden sice pozvání příjme, ale ani tak se nemůže smířit s tím, že bude mít nevlastní matku a tři nevlastní bratry. Bratry si představuje jako malé tříleté děti, o které se bude muset starat, takže ji překvapí, když zjistí, že ten nejmladší, Chase, má jedenáct let a prostřední dítě, Jamie, má čtrnáct. Tyler, nejstarší syn, je o rok starší než Eden. Má sedmnáct. Eden se seznámí s Rachel, která je náhodou součástí Tylerovy party. Eden se k ní také připojí. Takže spolu s Rachel, Tiffani, Meghan, Jakem, Deanem a Tylerem chodí na párty, i když ona párty ani nic, co k nim patří nemá ráda.

To celé je obalené zakázanou láskou. A není těžké uhodnout s kým.

Můj názor- Klárka

Do knihy se mi zprvu nechtělo. Já jsem to totiž brala trochu jinak. "Nechci číst knížku, kde se holka celá změní kvůli klukovi." Protože tak mi to z anotace připadalo, jenže tak to není. Zkuste jít s davem a dát DIMILY šanci.
K hlavní pointě knihy (tedy k té zakázané lásce) jsem se dostala v první třetině knihy, ale už předtím jsem zpozorovala pár znamení. Ale mně si DIMILY získala na prvních pár stranách úžasným citátem. Měla jsem menší problém se začíst. Když ale přijdete na to, jaké v té partě mají vztahy a jakou roli v nich hraje sama Eden, začnete chápat, proč je tato kniha tolik slavná a oblíbená.

Můj názor - Klaudi

Zprvu mi to připadalo jako typický tuctový příběh z Wattpadu. Autorka popisovala příliš mnoho detailů. Ale to bylo jen chvilku ze začátku. Od knížky očekávejte typickou, americkou, pubertální love story. Jelikož jsem cílovou kategorií, tak mne kniha nadchla. Opravdu mě bavila, což je co říct, jelikož se mi už pár krát stalo, že si po přečtení pár stránek připadám stará na takovýto žánr. Jakože částmi to je opravdu absurdní až neuvěřitelné, ale slouží to k pobavení, tak co už. Eden mi občas přišla tak trochu naivní a Tyler zase no, moc rozdováděný? Víš, že tě miluju můžu s klidem doporučit, zasmějete se nad ní a opravdu se skvěle hodí na léto.

Ukázka

Dveře auta se prudce otevřou, až málem vyletí z pantů. Přes plot nevidím jasně, ale z auta vystoupí vysoký mladík a práskne za sebou dveřmi stejně agresivně, jako je otevřel. Na moment se zarazí, zahledí se na dům a pak si prohrábne vlasy. Ať je to kdokoliv, vypadá, že je pořádně naštvaný. Jako by právě přišel o své životní úspory anebo mu umřel pes. A pak zamíří rovnou k brance.
     "Kdo to sakra je?" zamumlám k Rachel zatímco se k nám ten dotyčný blíží.
     Než některá z nás stačí říct něco víc, ten trouba se rozhodne rozrazit branku úderem pěsti a tak přiláká pozornost všech zúčastněných. Jako by chtěl, aby ho všichni nenáviděli. Usoudím, že je to soused, kterým všichni opovrhují, a který si sem přišel vybít vztek, protože nebyl pozvaný na nejtrapnější večírek, který se kdy konal.
     "Omlouvám se za zpoždění," ušklíbne se ten trouba sarkasticky. A taky dostatečně hlasitě. Zelené oči se mu blýskají jako smaragdy. "Promeškal jsem něco kromě vraždění zvířat?" Zvedne nechvalně známý prostředníček směrem ke grilu. Z místa, kde stojím, to tak aspoň vypadá. "Doufám, že jste si na té krávě pochutnali!" A pak vybuchne smíchy. Chechtá se, jako by znechucené výrazy na tvářích všech hostů byl tou nejzábavnější věcí, s jakou se za celý rok setkal.
     "Kdo si dá další pivo?" ozve se nad ztichlým davem můj táta. Hosté si odkašlou a pokračují v hovoru. Ten trouba vejde do kuchyně a práskne za sebou dveřmi, až se jejich skleněná výplň roztřese.
     Jsem v šoku. Nemám tušení, co se právě stalo, ani kdo to je, anebo proč vešel do domu. Když mi dojde, že za ním zírám s otevřenou pusou, rychle ji zavřu a otočím se k Rachael.
     Skousne si ret a na oči si nasadí sluneční brýle. "Řekla bych, že ses ještě neseznámila se svým nevlastním bratrem."

O autorce

Estelle Maskame je dvacet let je milovnicí a spisovatelkou young adult fikcí. Ve třinácti začala psát trilogii Víš, že tě miluju? a dokončila ji v šestnácti. Nově napsala román Dare to fall. V současné době píše pouze YA, ale v budoucnu by chtěla zabruslit i do jiných žánrů. Vyrostla v rybářském městečku Peterhead na severovýchodě Skotska, kde stále žije obklopená svou velkou rodinou, která ji podporuje v psaní. Když jí bylo sedmnáct opustila školu a začala se plně věnovat psaní ze své postele, jelikož podepsala smlouvu na svou první knihu. Možná je prý zaujatá, ale myslí si, že je to ta nejlepší práce na světě.

Obálka

Je fialová, už to jí děla krásnou. Každopádně si myslím, že ta naše je hezčí. Posuďte sami.

MK knihkupectví

Najedete ho v obchodním domě Elán, jenž se nachází v Havířově. Kromě knih si můžete koupit i různé krásné záložky a mají zde i široký výběr antistresových omalovánek, o kterých jsem psala tady. Novinky tady najdete a nemusíte se bát, že by nebyly. Více se dozvíte na jeho Facebooku.

Hodnocení

Rozjezd: 9%
Těšení na čtení: 9%
Sympatie postav: 9%
Styl psaní: 9%
Nápad: 9%
Nudné pasáže: 10%
Popis: 10%
Předvídatelnost: 10%
Jak mě bavila: 10%
Očekávíní: 9%
______________
Celkem: 94%

No a na závěr vám sdělíme, že se můžeme těšit i na další dva díly. K této recenzi nafotila fotky Klárka, takže potlesk Klárí! Děkujeme za přečtení recenze. Pokud jste knížku četli, můžete nám svůj názor napsat do komentářů. Budeme se na vás těšit u dalšího článku. ♥