Recenze: Renegáti

čtvrtek 16. srpna 2018

Všichni o tom mluvili, všichni to četli a všichni to chválili. Jenže jaká pravda? Vždycky se raději přesvědčím sama o tvrzení ostatních. A tak mi to nedalo a nemohla jsem se dočkat, až se mi naskytne příležitost si tuto krásku přečíst. Díky MK knihkupectví jsem si je mohla vychutnat a hned takhle na úvod vám můžu říct, že je to prostě Marissa Meyerová, jak ji známe z Měsíčních kronik. Skvělá.


Autor: Marissa Meyerová
Série: Renegáti
Originální název: Renegades
Žánr: dobrodružné, sci-fi, young adult
Rok vydání u nás (v originále): 2018 (2017)
Počet stran: 512
Nakladatelství: Egmont







Děj

Renegáti ochránci, vládci, stvořitelé pořádku, hrdinové. Před deseti lety zavedli pořádek po svržení Anarchistů ve městě, kde část lidí vystupuje z řady svými super schopnostmi. Lidé je milují, obdivují nebo přímo nesnáší. Nova patří mezi ty, jenž je z celého srdce nenávidí. Patří totiž mezi Anarchisty, kterých po velkém boji, kdy byli Renegáty poraženi, zbylo pramálo. Touží se pomstít. Setká se však s Adrianem, čistým Renegátem. Plán na pomstu se tedy trochu komplikuje. 

Můj názor

Jako správný fanoušek Marissy Meyerové jsem nemohla vynechat ani její nejnovější knihu. Setkáme se zde zase se stejným provedením jako u minulých knih. Četlo se mi dobře, ale přišlo mi, že se tam toho moc zas tak neděje. Autorka stále píše poutavě, jenže tentokrát by to chtělo trochu více akce. Přijde mi to jako takový rozjíždějící díl a doufám v akčnější pokračování dvojky. Aby jste mi rozuměli, k přirovnání k průměrným knížkám, jsou Renegáti naprosto skvělí, jen v té top sféře, kde se právě pohybují malinko zaostávají. Pokud nečtete deset knížek měsíčné, asi nepoznáte rozdíl. 
Postavy, které se v knize objevovali, měly každá svůj příběh (překvapivě), ale zase mi přišlo, že jedou pořád na stejné vlně. Jasně Nova i Adrian byli úžasní, avšak moc dlouho jednotvární. 
Líbil se mi ten dystopický formát, jenž byl naprosto parádní. I ta ojedinělá myšlenka celé knihy. Takže závěrem vám Renegáty můžu jen doporučit.

Pro koho je určená

Pokud jste fanoušky super hrdinů, neváhejte. A jestliže nejste nebo jste se ještě s tímto tématem nesetkali, tak můžu doporučit, pokud máte rádi dobrodružný žánr.

Hodnocení

Rozjezd: 10%
Těšení na čtení: 8%
Sympatie postav: 8%
Styl psaní: 10%
Nápad: 10%
Nudné pasáže/čtivost: 9%
Popis: 10%
Předvídatelnost: 9% 
Jak mě bavila: 9%
Očekávání: 8%
___________________
Celkem: 91%


Co říkáte na Renegáty vy? Uchvátili vás nebo jste čekali taky něco víc?




5 komentářů:

  1. Pěkná recenze :) Všechny knihy od autorky se mi moc líbí, ale tahle mě zatím tolik neláká, super hrdiny moc nemusím... ale nikdy neříkej nikdy. Mám ji na seznamu a třeba se k ní jednou dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu říct, že to bylo úplně mega úžasný, ale rozhodně mě to bavilo... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě mě to čeká! Ale mám se na co těšit :)

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS