Recenze: Harry Potter a prokleté dítě

pátek 30. prosince 2016

Autor: J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne

Série: Harry Potter

Rok vydání v ČR: 2016

Rok vydání originálu: 2016

Nakladatelství: Albatros

Počet stran: 424


Slavnostně přísahám, že jsem připravená ke každé špatnosti.
A protože jsem přísahala, hned se mi jedna špatnost naskytla: tuto recenzi vydávám strašně opožděně.


Možná jste již četli tuto neobyčejnou knížku, jestli ano, pojďte se podělit s námi o váš názor v komentářích. Pokud jste nečetli, přečtěte si recenzi, aby vám byla kniha bližší.

O devatenáct let později Takhle zněl název epilogu v posledním díle Harryho Pottera. Mnozí z nás, přemýšleli nad tím jak si slavné trio vede v životě po bitvě o Bradavice. Nyní máme šanci se to dozvědět. Mimochodem, radost z toho, že jsem tuto knihu uviděla v knihovně a mohla si ji půjčit, jelikož slečna co na ní měla rezervaci řekla, že ji nechce, protože je napsaná formou divadelního scénáře (vůbec ji nechápu, vždyť to je HARRY POTTER!), mě neopouštěla další týden. 

Proč právě prokleté dítě? Harry si moc nerozumí se svým prostředním synem Albusem Severusem Pottrem. Všechno se ještě zhorší při prvním dni Albuse v bradavické škole čar a kouzel (pochopíte z ukázky)

Ukázka:
MOUDRÝ KLOBOUK
Na hlavách studentů stovky let
sedám, proti vám jsem kmet.
Myslím si lecco potají,
Moudrý klobouk mi říkají.

Jednoho tam a jiného onam,
v dobrém i ve zlém dílo své konám.
Jen si mě nasaď a brzy zvíš,
která kolej je tvá. Tak pojď blíž!

     Nasadí klobouk ROSE na hlavu.

NEBELVÍR!

    Od nebelvírského stolu se ozve jásot a ROSE se připojí k ostatním.

ROSE
Díky Brumbálovi!

     SCORPIUS utíká k MOUDRÉMU KLOBOUKU a zaujme místo ROSE.

MOUDRÝ KLOBOUK
Scorpius Malfoy.

     Nasadí mu klobouk na hlavu.

ZMIJOZEL!

     SCORPIUS to čekal, takže přikývne a pousměje se. Studenti u zmijozelského stolu jásají, když si k nim přisedá.

POLLY CHAPMANOVÁ
To se dalo čekat.

     Nasadí klobouk ALBUSOVI  na hlavu. Tentokrát trvá rozhodování déle-skoro jako by byl zmatený.

ZMIJOZEL!

     Nastane ticho.
     Naprosté, hluboké ticho.
     Ticho, které tíží, trochu se kroutí a má v sobě cosi ničivého.

POLLY CHAPMANOVÁ
Zmijozel?

CRAIG BOWKER MLADŠÍ
Fíha! Potter ve Zmijozelu?

Konec ukázky
Mimo jiné Albus se velmi skamarádí se synem Draca Malfoye, Scorpiusem. Jednoho večera přijde do domu Potterových zdrcený otec Cedrica Diggoryho. Prosí Harryho aby mu vrátil syna. Ten mu vysvětluje, že to nejde. Pan Diggory tvrdí, že ministerstvo má obraceč času. Harry (je ministrem kouzel) mu jeho fakt zapírá. Albus to všechno uslyší a se vztekem na otce se rozhodne, že napraví jeho chybu a pomůže Amosi Diggorymu získat zpět milovaného syna. A tady to všechno začíná.


Jak asi víte, s časem si není radno zahrávat, proto je děj knihy plný zvratů. Já jsem se u knihy nenudila a měla jsem ji přečtenou docela rychle. Sice je psána formou divadelního scénáře, ale mi, jakožto fanouškovi HP, to vůbec nevadilo. Sem tam byl děj trochu rychlejší. Vadily mi skoky v čase a trochu jiné chování Harryho. Já jsem s knihou spokojená a pokud jste i vy milovníci této ságy, věřím, že se vám bude taky aspoň trochu líbit. 

Obálka:
Nevím jak to nazvat. Zvláštní? Malý chlapec sedí v okřídleném ptačím hnízdě. Vypadá to trochu jako zlatonka. Mé dojmy z této obálky jsou všelijaké.




Kde Harryho najdete nejlevněji zjistíte na Srovname.cz
Hodnocení:

85%

Klaudie 


Neplecha ukončena.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS