Recenze: Dcera

pátek 8. července 2016

Všechny zdravím!
S radostí oznamují, že jsem dočetla Dceru. Musím říct, že to byla úžasná knížka, takže nechápu, proč na Databázi knih zklidila tolik kritiky. Mě vážně nadchla, i když ne tak jako první tři díly.



Anotace:
Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci.

Můj názor:
Mně se Dcera vážně líbila. I když jsem ze začátku měla strach, protože jsem si přečetla pár komentářů na Databázi knih. A tam jsou názory hodně odlišné.

O autorce:
Kiera Cass, narozena v květnu 1981 v Jižní Karolíně, je americká spisovatelka zaměřena na kategorii young adult. Po střední škole se její touho stalo divadlo. Svoji prvotinu Siréna vydala v roce 2009. Ta však neměla příliš velký úspěch. Svoji druhou knihu Selekci, první knihu z trilogie Selekce, vydala v roce 2012. Ta se během krátkého času stala bestsellerem.

10 věcí, které byste o Dceři měli vědět:
 1. Eadlynino dvojče se jmenuje Ahren.
 2. Eadlyn má tři bratry.
 3. Protože se Eadlyn narodila před Ahrenem, Maxon a Amerika změnili zákon, aby se Eadlyn mohla stát dědičkou trůn jako prvorozená.
 4. O Eadlyn se říká, že je namyšlená.
 5. Ani zrušení kast nepomohlo od nepokojů.
 6. Naopak se nepokoje zhoršily.
 7. Arhen by Selekci pořádat nemohl, protože má přítelkyni.
 8. O ruku musí žádat Eadlyn dotyčného a ne naopak.
 9. Eadlyn na obálce drží v ruce korunku.
10. Zajímalo by mě jak to dopadne.

VŠECHNY JMÉNA ÚČASTNÍKŮ SELEKCE:
Kile
Daisley
Fox
Blakely
Jamal
Connor
Hale
Issir
Henri
Nolah
Jamie
Holden
Jack
Ean
Arizon
Brady
Paul
Tavish
MacKendrick
Leeland
Axel
Baden
Gunner
Linde
Alex
Winslow
Kesley
Edwin
Harrison
Ivan
Apsel
Lodge
Calvin
Julien
Raoul
Burke

Napočítala jsem správně 36 jmen?


Ukázka:
     Usmála jsem se. Bylo mi osm, když přišel Osten na svět, a nikdy nezapomenu, jak byli z toho oznámení všichni nadšení. Tehdy jsem ze své komnaty slyšela hudbu venku až do úsvitu.
     "Vzpomínám, bylo to úžasné."
     "To opravdu bylo. Nyní lidé upírají pozornost k tobě. Zanedlouho budeš jejich královna." Táta se na okamžik odmlčel. "Napadlo nás, že bys možná ráda udělala něco veřejného, něco, co by lidi nadchlo a co by zároveň bylo přínosné i pro tebe."
     Podezřívavě jsem přivřela oči. Kam tím míří? "Poslouchám."
     Máma si odkašlala. "V minulosti se princezny často provdávaly za prince z jiných zemí, aby se tak upevnily naše mezinárodní vztahy."
     "Slyšela jsem správně, že jsi použila minulý čas, že ano?"
     Máma se zasmála, ale mě to moc nepobavilo. "Ano."
     "Dobře, protože princ Nathaniel vypadá jako zombie, princ Hector tančí jako zombie, a pokud se princ z Německé federace do vánočního večírku nenaučí základy osobní hygieny, neměl by patřit mezi pozvané."

Pro mně nejotravnější postava:
Josie

Děj:
Když se Amerika s Maxonem vzali, narodila se jim dvojčata. Kluk a holka. Ale ta holka jménem Eadlyn přišla na svět první, tudíž byla prvorozená. Ahren se měl automaticky stát budoucím králem, ale Maxon a Amerika změnili zákon a Eadlyn se jako prvorozená stane královnou. Ale ono to není tak jednoduché, protože se v Illey lidé bouří, kvůli již neexistujícím kastám. Jinak řečeno, lidé neví, co chtějí, a tak to neví ani král a neumí jim pomoct. A proto se král s královnou shodnou, že musí lid zaměstnat něčím jiným. Eadlyn vyhlásí, že se bude konat originální Selekce. Ale už neoznámí, že je to proti její vůli.

První a poslední věta:
Psát vám ji nebudu. Je tam moc velký spoiler.

Nejlepší cenu Dcery najdete na Srovname.cz


Hodnocení:
96%


♫Klárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS