Recenze: Hvězdy nám nepřály

pondělí 1. února 2016


Ahojte...mám tu pro Vás novou recenzi. A jak už jste podle názvu poznali, jedná se o knihu HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY od spisovatele Johna Greena. Snad se vám můj názor a recenze na knihu bude líbit.Tak a jde se na to...


I když jsem ji dočetla před pár dny, v hlavě mi pořád běhají myšlenky, jako: Proč je někdo zdravý a někdo nemocný.
Vím, že spoustu z Vás tuto knihu už četlo, ale byla bych ráda kdyby jste se koukli na můj názor. 
Jako první jsem viděla film, než jsem se k této knížce dostala. A hned jsem věděla, že kniha bude lepší. 
Jsem ráda, že mám tuhle knihu doma, protože bych ji nechtěla vracet do knihovny ☻☻( a navíc bych na ni čekala pěkně dlouho).

Můj názor:
V této knize jsem si prožila život s rakovinou. Doslova jsem se vžila do těla hlavní hrdinky Hazel Grace Lanchestrové.
Je zde mnoho citátů a moudrých řečí. Jsem ráda že to není takový ten typický příběh, co dobře skončí. Jak je napsáno na obálce knihy: "Nejvtipnější smutný příběh."
Opravdu mě ta kniha dojala.



...a já jsem se zamilovala tak, jak člověk usíná: pomalu a pak najednou docela.

Děj:
Jak už jsem zmínila, hlavní hrdinka je Hazel
Grace Lanchestrová, která žije s mamkou a taťkou v Indianapolisu. Hazel diagnostikovali rakovinu štítné žlázy (ale pak se rozšířila do plic) už ve 13 letech. Nyní je Hazel 16 let a stále je naživu. Její oblíbená kniha je Císařský neduch od spisovatele Petera Van Houtna (kniha je fiktivní). A její sen je, jet za spisovatelem do Holandska.
Chodí na podpůrnou skupinu, kam chodí lidé s rakovinou. A tam se setká s Augustem Watersem. Augustus měl rakovinu, ze které se vyléčil, ale museli mu amputovat nohu.
Když se spolu začnou více bavit, tak se Hazel zamiluje. Když dá Hazel Gusovi přečíst knihu Císařský neduch, a Gus zjistí, že je to dobrá kniha. A proto taky vezme Hazel a její matku do Holandska (použije tak své přání, na které má nárok každé dítě s rakovinou).

Žádné zkusit neplatí, protože platí jen udělat to.


No a v Holandsku se vydají do domu jejich oblíbeného spisovatele. Zjistí ale, že Peter Van Houten je jen ožrala, který vyhazuje dopisy od svých fanoušků do odpadkového koše. V Holandsku zažijí romantiku, zábavu, ale taky bolest. Augustovi se totiž vrátí rakovina.
Po návratu domů se Hazel bojí o Guse. Umírá. A ona to ví. Když se pak jednoho dne stane, je Hazel na dně svých sil. Vždy si myslela, že umře ona a ne Augustus. 
PS: Já jsem brečela posledních 50 stánek v kuse. Popravdě se mi chtělo brečet už od začátku. 

Já zapomněla zmínit Izáka. To byl od obou dvou dobrý přítel, ale taky s rakovinou. Ze začátku příběhu měl jedno oko skleněné, takže viděl jen na jedno. Později mu vyoperovali i druhé. Jeho život se zkomplikoval, protože mu jeho holka dala kopačky. Nechtěla to zažívat s ním. ONA by to nezvládla (to že oslepl).
Jejich slovo bylo "navždy".


Augustus si dával do pusy cigarety, ale nezapaloval si je. A jeho slova:

"Nezabijou tě, když si nezapálíš. A já jsem si ještě nikdy žádnou nezapálil. Je to metafora, chápeš? Strčíš si zabijáka do pusy, ale nedovolíš mu zabíjet."

Slova Guse v dopisu pro pana Petera Van Houtna:


"Stopy, které po sobě zanecháváme, jsou příliš často jizvy."

"Moje myšlenky jsou hvězdy a já v nich nedokážu rozpoznat souhvězdí."

Můj názor k filmu:
Líbil se mi. Vůbec mi nevadí, že vynechali některé části z knihy, protože by ten film byl moc dlouhý. V tom filmu se mi líbila tato řeč→→→→→→→→→→
překlad - nevypadáme jako hodně (ale mezi třemi z nás je pět noh, čtyři oči a dva a půl párů pracujících plic[snad jsem to přeložila dobře]), a očekávala jsem ji i v knížce, ale nebyla tam. Ale celkově pro film 
88%

Hodnocení:
Jak jsem už psala, je to úžasná kniha. Kdo ji ještě nečetl=přečtěte☻ Jinak nejlepší cenu knížky najdete na Srovname.cz

100%

Natka
A nezapomeňte:

"Prožijme dnešek, jak nejlépe můžeme."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS