Dystopie

pátek 12. února 2016

Tohle je první článek jako článek. ( Tím chci říct ne Rozhovor, ne The best of..., ne Posuď knihu podle ubalu, atd...)


A chtěla jsem se zaměřit na téma Dystopie. Ani já a myslím, že ani Natka, jsme dlouho nevěděly co to vůbec je. Ale v současnosti je to úplně běžný žánr knih. Tedy o příběh v budoucnosti, kde jsou lidé potlačována nějakou nadvládou a ubírá se špatným směrem. A když se knihomol jako jsme já s Natkou zamýšlí, uvědomí si, že už četl minimálně jednu takovou knihu. A jestli ne tak to musíte dohnat, protože to stojí za to.

Samozřejmě mám i nějaké tipy a příklady. Začnu svojí oblíbenou sérií Selekce. Společnost rozdělená na kasty, podle kterých se musí vybírat povolání, nebo hůř, na výběr nemají? To je zlý. 

Další z mých přečtených dystopií je Hunger games: Aréna smrti, opravdu jasná dystopie. Poslat dvacet čtyři děti, aby se navzájem pozabíjely, je ještě horší. Další dva související díly, jsem ještě nečetla, ale doufám, že se k tomu dostanu.

Poslední, co jsem ZATÍM z dystopických knih přečetla, je Loď mezi hvězdami. Jenže tam je nejenom ovládají, ale i dopujou drogou na ovládnutí mozku. Až z tom člověku běhá mráz po zádech, že?

To je všechno, co jsem z nich přečetla já, ale je jich mnohem víc. Třeba hodně známá trilogie Divergence. Na tuhle sérii už se nemůžu dočkat. Půjčila jsem si v knihovně první díl a Natka si ho půjčila ode mně, takže to bude mít přečtené ještě dřív než já.

Delirium. Další z mnoha. Tu mám taky půjčenou z knihovny. Strašně, strašně, strašně moc se na tu knížku těším a beru si ji na lyžák, ale nemyslím, že to stihnu dočíst.

Knížka se zvláštně působícím obalem, je Jsem roztříštěná. Následující dva díly se jmenují Jsem zlomená a Jsem rozohněná. Moc nevím o čem je, ale brzy se to dozvím.

Dokonalý pár a Dokonalý svět jsou další dvě knihy, které si chci přečíst a viděla jsem o ní dobré recenze.

Moje spolužačka dostala na Vánoce sérii Labyrint a dost mě láká, že si ji půjčím buď v knihovně nebo od ní.

Poslední dystopická knížka, kterou jsem si v knihovně vypůjčila je Elusion. Na tuhle jsem se dívala hodně dlouho než jsem se rozhodla, po ní sáhnout. Doufám, že nebudu litovat.

Ještě jsem objevila dvě dystopie Hostitel a Cinder. O těchhle knížkách jsem skoro neslyšela. Ale dala jsem je sem kvůli tomu, že by mohly zaujmout vás.

Kdyby jste měli taky nějaký tip dystopických knih, napište komentář a doufám, že tam nějaké tipy budou, protože mě ten žánr opravdu baví.


Klárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS