Recenze: Divergence |Nejdřív frakce, potom krev|

sobota 27. února 2016



Anotace:
Hlavní hrdinka Beatrice žije v Chicagu budoucnosti, kde je společnost rozdělena do 5 frakcí a každá z nich se věnuje pěstování určité ctnosti - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Každý rok ve stanovený den si musí všichni šestnáctiletí vybrat jednu z frakcí, do níž budou patřit po celý svůj život. Beatrice se rozhoduje mezi tím, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže…



"Chci bejt statečnej, nesobeckej, chytrej, laskavej i čestnej."-Čtyřka


Můj názor:
Je to opravdu BÁJEČNÁ kniha. Patří do mojí top 5. V téhle knize je i romantika, i napětí. Celý děj začal pěkně pomalu, a na konci to vše bylo hrr, moc rychle. Ale je to tak ideální.
Celé město je ohraničeno takovou zdí. A co je za zdí nikdo neví (vše se dovíte v Alianci). Je to proto, no já vlastně nevím. To bude asi v dalších dílech.



"Nejde o to, ničeho se nebát. To ani není možný. Jde o to, naučit se svůj strach ovládat a nenechat ho rozhodovat za sebe."

Děj:
Bydlí v Chicagu. Patří k Odevzdaným. Jmenuje se Beatrice Prior. Má šestnáct let.
A v jejím věku se všichni šestnáctiletí musí rozhodnout, do které frakce půjdou. Na talentové zkoušce se má dozvědět kam by se hodila.
Beatrice je určena Odevzdanost, Neohroženost a Sečtělost. A tito lidé jsou zvláštní, pro některé nebezpeční. Říká se jim Divergentní. A taková je i Beatrice. 
No a otázkou zůstává, kterou frakci si v obřadu volby vybere.  A její výběr všechny překvapí.
Přechází k Neohroženým. 
Začíná žít nový život s novými lidmi a bez rodiny. Ale bylo to její rozhodnutí. A vybrala si dobře. Zamiluje se do Čtyřky (Tobiase), který ji neustále zachraňuje. Je to jeden z vůdců a trenérů. Ale jejich vztah se z vyšší až v půlce knihy.
A ze "Škroba" se stane Neohrožená.


"Věříme v obyčejné statečné činy, v odvahu jež člověka přiměje postavit se za druhého."

Co si myslím o frakcích? Některým to nevyhovuje, ale mě docela jo. V dnešní době je spoustu různých lidí. A když se to rozdělí do frakcí, tak je to mnohem lepší. 

Kdybych měla srovnat tuto knihu se Selekcí je to ÚPLNÝ opak. A tyto knihy se nedají srovnat. Každá má kouzlo v něčem jiném. Ale svět v budoucnu bych si více představovala jako to bylo v Divergenci... Pochybuji, že s dnešní technologií, se za několik let zapomene, co je to počítač. ☻☻





Co by jste si vybrali vy. U mě by to byla Neohroženost




|Odevzdanost|Mírumilovní|Upřímnost|Neohroženost|Sečtělost|

První a poslední věta:
V našem domě je jen jedno zrcadlo.
Zdá se, že teď budu muset být víc než to.
(Docela mě ty věty pobavily...)

"Nesobeckost a skutečnost nejsou dvě různý věci."
Postavy:
Tris jsem si zamilovala. Já jsem celou tu knihu její nervozitu prožívala s ní. Opravdu. Zadržovala jsem dech, když přišly napínavé části. A těším se na další díly knihy s ní.
Čtyřku jsem si zamilovala taky. Pomáhal Tris, byl milý  a pohledný. 
Erica, hlavního vůdce Neohrožených, jsem nesnášela. Už od začátku. A doufala jsem, že se s ním něco stane, ale...
Christina je kamarádka od Tris. Je to taková normální holka z Upřímných. Takže je moc pravdomluvná.
Jeamie je od Sečtělých. Vlastně to vše vede, nebo něco takového. K ní nic víc neřeknu, protože ji nenávidím.


Hodnocení:
Kniha si mi OPRAVDU líbila. Hodnocení bude vysoké. Kde knihu seženete nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz

99%
 ♥ Natka ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS