Recenze: Hunger games: Aréna smrti

úterý 1. března 2016


Budu k vám upřímná. Já už to mám přečtené asi tři týdny, ale neměla jsem čas ani náladu, psát tuhle recenzi. No a dneska jsem si sedla k počítači a řekla si, že už to je děsně dlouho co jsem já napsala recenzi. Tak doufám, že se vám bude líbit.


Anotace:
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají… Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce. Uznávaná spisovatelka Suzanne Collinsová, autorka Underworld Chronicles z žebříčku bestsellerů New York Times, představuje napínavé i filozofické, dobrodružné i romantické dílo zasazené do budoucnosti se zneklidňujícími paralelami k naší současnosti.

Můj názor:
Podle mě je to skvělá knížka a všichni co váhají jestli si to přečíst nebo ne. Tak já říkám, že byste neměli přemýšlet, ale šáhnout po knížce. Ale jenom pokud vám nevadí brutální scény. Ne že by jich tam bylo nějak extra moc.

Nějaký kluk, myslím, že z Devátého kraje, sahá po batohu ve stejnou chvíli jako já a krátkou chvíli se o něj přetahujeme. Vtom zakašle a prská na mou tvář krev. Potácivě ustupuji o několik kroků, zděšená z teplých, lepkavých kapek.

Děj:
Hladové hry vznikly po vzpouře krajů. Krajů je dvanáct. Před vzpourou krajů jich bylo třináct, ale ten už zanikl. A jako připomínkou nadvlády Capitolu jsou tu Hunger games. Z každého kraje vyberou jednu holku a jednoho kluka od dvanácti do osmnácti let. Ty odvezou do Capitolu na výcvik. A po výcviku je pošlou do Arény, do boje na život a na smrt. Je to příběh o šestnáctileté Katniss. Její mladší sestře Prim je letos dvanáct. A tohle její první sklizeň, to je den kdy vybírají splátce. Splátci= děti bojující na život a na smrt. A aby to byla pořádná knížka tak vylosujou Prim. Ale Katniss se za ni objetuje.

První a poslední věta:
Když se probouzím, druhá strana postele je prázdná.
Hrozím se chvíle, kdy ho konečně budu muset pustit.

Mně tahle recenze dost bavila, i když jsem ji dělala jenom, proto že jedu do knihovny a vracím ji. Takže doufám, že bavila i vás. Kde knihu najdete za nejlepší cenu se dozvíte na Srovname.cz



Klárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS