Recenze: Nebe je všude

pátek 10. června 2016

Ahoj!
Dlouho jsem přemýšlela, jestli mám udělat obyčejnou recenzi nebo pro jednou napsat megarecenzi, i když jsem přečetla jednu knížku. Ale nakonec jsem si řekla, že napíšu megarecenzi, protože poslední dobou moc článků nepíšu a nevydala jsem ani včera, i když jsem měla. Tak si to užijte!


Anotace:
Sedmnáctiletá Lennie je knihomolka, má ráda muziku a svůj klarinet. Žije ve stínu své báječné sestry a trochu jí hraje druhé housle. Sedmnáct let se dělily o šaty, myšlenky, radosti i strasti. Ale teď je Bailey mrtvá a Lennie najednou přespává v domě smutku pod zamračenou oblohou. Jako by někdo vypnul nebe. Lennie se navíc do toho všeho zamiluje - poprvé ve svém životě a hned do dvou kluků. Joeho tajemný úsměv trumfne snad už jen jeho hudební talent a Toby je tichý pohodář, skejťák a hlavně Baileyina velká láska. Lennie z toho má pěkně zamotanou hlavu, jeden z kluků jí pomůže vymanit se ze smutku, druhý jí do něj naopak uvrhává. Lennie se pokouší vypsat si duši na každý kus papíru, který najde, ale pomůže jí to najít tu pravou cestu, svou vlastní melodii ve všem tom hluku na světě? Křehký a dojemný příběh o ztrátě a životě, palčivých pocitech bezmoci a nenávisti i lásce zároveň.

Můj názor:
Je to naprosto úžasná knížka. Přečetla jsem ji za necelý týden a četla celý víkend. Z celé knížky, která měla přibližně 300 stran, mě nebavilo asi 10. Což se mi dlouho nestalo a asi i dlouho nestane. Autorka to napsala úplně bezvadně, takže se mi skvěle četla.

O autorce:
Jandy Nelsonová je americká autorka, která se narodila v roce 1965. Zatím napsala dvě knihy: Nebe je všude a Dám ti slunce. Momentálně žije San Francisku.

10 věcí, co byste o knize Nebe je všude měli vědět:
 1. Hlavní hrdinka se jmenuje Lennon.
 2. Její nejlepší kamarádka Sarah.
 3. Žije se svou babičkou a strýcem, protože její matka je "objevitelka".
 4. Měla starší sestru Bailey, která ve dvaceti zemřela na srdeční arytmii.
 5. Toby byl přílet Bailey.
 6. Lennon (Lennie) má zálibu v hraní na klarinet.
 7. Lennie je pojmenovaná podle Johnu Lennonovi, proto to je pro mi Joeova přezdívka.
 8. Joe je kluk, který přistěhoval z Francie a začal chodit do stejné školy jako Lennie, mezitím co Len do školy nechodila.
 9. Joe hraje na kytaru na trubku.
10. Je to neuvěřitelně úžasná knížka.

Ukázka:
Mám strach říct jí o Tobym, ale asi musím, ne? Jenže jsem moc zbabělá, a tak zvolím radši tu méně pohoršující zprávu.
"Tuhle jsem strávila polední přestávku a Joem Fontainem.
"Ne!"
"Jo."
"Kecáš."
"Nekecám."
"To ne."
"To jo."
"To není možný!"
"Je to možný."
Máme neuvěřitelně vysokou toleranci ano/ne.
"Ty kačeno! Ty žlutá lítající kačeno! A to ti to tak dlouho trvalo, než jsi mi to řekla?!" Když se Sarah rozčílí, zaplétá do řeči náhodná zvířata, jako by měla Tourettův syndrom, jen místo sprostých slov používá Zvířata na farmě. "No tak, jaký je?"

Děj:
Lennie žije se svojí bábi a strejdou, protože ji opustila matka. Měla i starší sestru Bailey, která se jednou chtěla stát herečkou, ale při zkoušce na divadelní představení Romea a Julii, kde hrála Julii. Její smrt nejhůř snášeli Lennie a Toby, Bailyin přítel.

První a poslední věta:
Bábi má o mě starost.
Vytáhnu květinu z květináče, otřepu hlínu z kořenů, pořádně ji popadnu, rozmáchnu se, zhluboka se nadechnu, pak švihnu paží vpřed a pustím.

Kde knihu najdete nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz Hodnocení:
100%

2 komentáře:

  1. Je to velmi zajímavě zpracovaná recenze! :) Škoda jen, že tůj názor je opravdu krátký :o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště se pokusím o delší. Ale děkuju za upozornění... Klárka

      Vymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS