Návod: Jak psát čtenářský deník

sobota 4. června 2016

Ahoj!
Většina lidí, co chodí do školy, musí psát čtenářský deník. Třeba já jsem čtenářský deník nepsala na prvním stupni, ale na druhém ho psát musím. A moje kamarádka Klaudie mi řekla, že bych mohla napsat návod na psaní čtenářského deníku. Nebyla jsem si jistá jestli ho napíšu, už jenom proto, že sama moc nevím jak by se správně čtenářský deník měl psát, ale to není moc dobrý začátek pro nový článek, tak řekněme, že umím psát zápisy skvěle. ☺ A proto vám teď napíšu několik kroků pro psaní čtenářského deníku.


1. Vybrat si správnou knížku
Ne vždycky si i já vyberu knížku, kterou jsem schopná dočíst do konce, protože je zdlouhavá a jednoduše nudná. Takže když chcete napsat nějakou knížku do deníku, radši třeba doporučenou od některé z vašich kamarádů nebo kamarádek. Taky si můžete vybrat knížku z nějakého knižního blogu. Ale musíte vědět, který žánr vám nejvíc vyhovuje. Já mám nejradši fantasy a dívčí literaturu např. trilogie Drahokamy, Section, Polibek pro Annu nebo Silber.

2. Pozorně ji přečíst
Pokud chcete do čtenářského deníku podrobný zápis, musíte si knížku pozorně přečíst. Já většinou píšu hodně podrobné zápisy, ale k tomu se ještě vrátím.

3. Po přečtení chvíli počkat
Když si knížku přečtete, nepište zápis o pět minut později. Podle mně je lepší, když si ji necháte den nebo dva odležet v hlavě. Udělat si pořádek v myšlenkách, ať do knížky nepíšete něco, co nedává smysl. Jako já.

4. Napsat samotný zápis
Jak už jsem řekla, většinou píšu hodně, ale opravdu hodně podrobné zápisy. Vždycky jsem seděla s knížkou a postupně jí listovala, abych náhodou něco nezapomněla zmínit. Ale nedávno jsem zjistila, že to vůbec není třeba. Stačí když napíšete první nejzajímavější událost v knížce nebo jakoukoli zajímavou událost a doplníte, jak knížka končí. No, ale na našem blogu by to asi nebyl moc velký úspěch. Už jenom ten obrovský spoiler, když někdo do recenze napíše konec. Ale hlavně si dejte pozor, aby váš zápis nebyl příliš podobný anotaci. Protože jestli máte takovou tu děsně přísnou učitelku, která si ke každému zápisu najde i anotaci. Naše škola naštěstí takový případ není.

5. Nezapomenout odevzdat
To jenom, abych měla poslední bod. A víte kolika lidem se to může stát? Mě se to naštěstí nestalo. Já jsem odevzdala čtenářský deník  tento čtvrtek. A mám jedničku. ☺

A co vy, píšete čtenářský deník?

♫Klárka

1 komentář:

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS