Recenze: Tím všechno začíná

sobota 18. června 2016

Ahoj!

Mám pro Vás novou recenzi. Jak už jste si asi všimli, tak dneska to je na knihu Tím všechno začíná. Tuhle knihu napsala Robyn Schneiderová. Zvláštní jméno, ale kniha se docela povedla..
 Anotace:
Ezra Faulkner, tenisová hvězda a všeobecný školní mazánek, je přesvědčený, že na každého v životě čeká nějaký průšvih. Je jedno, jak obyčejně člověk žije, někde za rohem na něj číhá menší nebo větší tragédie, která mu obrátí svět naruby a kterou teprve všechno začíná. V Ezrově případě je tou tragédií bouračka, která mu sice vzala veškeré vyhlídky na kariéru v tenise, ale zato mu otevřela úplně nové dveře a Ezra se nestačí divit, co všechno ho může potkat na debatních turnajích nebo jak je svět malý a jak krutě někdy osud zaplétá lidské příběhy. Palčivě vtipná kniha o tom, že ze samého středu na úplný kraj je to někdy jen krůček, a naopak. A přesto se zpátky nechce…



Můj názor:
No, kniha byla dobrá. Jenom dobrá. Docela mě překvapil děj, protože jsem nic takového nečekala. Tahle kniha je jedna z mála, co nekončí happy endem. Ale to je na této knize dobré. Děj je dobrý. Obálka je dobrá. Jen třeba nechápu proč se to jmenuje Tím všechno začíná. Ale dostaňme se k samotnému ději, a pak ještě k dalším mým připomínkám. 

Děj:
The Beginning of Everything Quote #9: K ději bych chtěla dodat, že to je pořád ta samé pohádka. Nic nového. Ezra je málo komunikativní kluk, který je v sobě schovaný. Teda, ze začátku byl školní oblíbenec, ale po bouračce se uzavřel sám do sebe. Už není takový král střední, jak to kdysi bývalo. Už si nikdy nezahraje tenis, protože má dlouhodobé následky. V létě se všem kamarádům vyhýbá. Pak ale nastane začátek čtvrtého ročníku na střední škole a tam se zase se všemi setká. No, ale na uvítacím zahájení školního roku se začne bavit se svým starým kamarádem, se kterým se přestal bavit po podivné příhodě na začátku knihy. Kdo to četl, tak asi ví, o čem mluvím. Pak potká holku, Cassidy, moc milou a jinou než jsou ostatní. Kdysi chodila do debatního kroužku. Tam teď chodí Toby a Ezra se rozhodne, že to taky zkusí. Pak tam zatáhne i Cassidy, ta ale není moc spokojená. Jedou také na soutěž, na které Cassidy bude podvádět. Na Cassidy jde vidět, že něco v sobě skrývá. Jenže co? No to se dozvíte na konci knihy. Jak jinak. Ezra pozve Cassidy na ples. Ta tohle pozvání přijme. Už je strašně natěšená. Jenže, v den plesu se s ní něco stane. Nezvedá telefon. Není doma. Někde se schovává. Pak ji ale Ezra najde, ale Cass na ples nepůjde. Něco se stalo. Vymlouvá se na přítele z jiné země. Ale tak to není. Co se s ní stalo se dozvíte na konci. Takže si najděte knihu a pusťte se do čtení. 


Podle mě bylo mlčení prostě jistější. Slova jsou zrádná, když si nedáte pozor nebo když mluvíte příliš.

Postavy:
Ezra- Hlavní hrdina, o které jsem Vám už něco řekla na začátku děje. Takže, kdysi býval populární kluk, hrál moc dobře tenis, byl snem každé holky. Ale pak se s ním něco stane, a propadne se do sebe. 
Cassidy- Milá holka, které měla ráda debatování. Je jiná než ostatní holky na škole. Je vtipná, má plno nápadů. Opravdu, kdysi sklízela jeden úspěch za druhým v debatních soutěžích, ale pak se najednou přestala zajímat o to, co měla tak ráda.
Toby- Bývalý kamarád Ezry, ale jejich přátelství se dá zase dohromady. Nevím, asi taky má rád debatování, protože se tím zabývá už dlouho.

Tak, co ještě říct (napsat). Kniha je velice lehce napsaná. Jakože s lehkostí. Není moc napínavá. Nevíte co pak stane, ale jak se prodíráte řádky, pak se to najednou stane. Pravda, láska, strach, a takové ty věci. 


Obálka:
Asi si říkáte, proč je na obrázku horská dráha. Já si to taky říkala, ale pak jsem všechno pochopila. Ezra má život jak na horské dráze. Jednou je dole, pak zase nahoře, a takhle se to pořád střídá. 
K originální obálce bych se taky chtěla vyjádřit. Líbí se mi. Ta modrá barva mi tam sedí a i písmo je velice zajímavé.


Ukázka:

To odpoledne se u našeho stolu rozhostilo tiché, ale nezpochybnitelné napětí. Ještě nikdy jsem v ničem s Lukem nesoutěžil přímo, a bylo mi celkem jasné, že se mu to vůbec nezamlouvá, jako bychom byli dva protivníci co po dlouhé době konečně stanuli proti sobě.
Toby si toho ale vesele nevšímal a popisoval Cassidy, jak u nás na škole probíhají plesy - jak všichni musíme zapózovat fotografovy, který si připraví svůj set i s tematickým pozadím v posilovně, jak učitelé rozpačitě postávají podél zdí tělocvičny, zhrození hudbou i tím, jak dnešní mládež tancuje.
"To je fakt k popukání," ujišťoval ji. "Všechny holky mají nevkusný saténový šaty s flitrama a všichni kluci za nima vždycky dělaj nechutný tanečky."
Robyn Schneider
O autorce:

U autorky jsem zjistila, že má i svoje stránky
Autorka napsala pouze tuto knihu. Více informací jsem nenašla.



První a poslední věta:
Někdy mám pocit, že na každého čeká nějaká tragédie, že lidi, co si jdou pro mléko jenom v pyžamu, nebo lidi, co se na červenou šťourají v nose, jsou jen kousíček od nějaké katastrofy. 
Urna s Cooperový popelem mi ještě víc jak týden stála na stole, a kdykoli mamka opatrně nadnesla, že bychom ji možná mohli přesunout na nějaké nenápadnější místo, vrhl jsem po ní nasupený pohled a beze slova odešel z pokoje.

Moje celkové hodnocení je takové, že dávám:


70%

Natka ♥
Četli jste už tuto knihu?
Líbí se Vám moje recenze?
Kde knihu sežente nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS