Recenze: Girl online

úterý 28. června 2016

Ahoj!

Mám pro Vás další recenzi. Tentokrát je to na knihu, kterou napsala známá YouTuberka. No, upřímně, já se to dozvěděla, že je to Zoella až jsem tu knihu začala číst a tam se o ní zmínili jako o známé YouTuberce. No, ale, na to, že je to její první kniha, tak ve mě sklidila velký úspěch. Jsem ráda, že tuto knihu vlastním já. Je moje. A teď ale jdeme na tu recenzi. 



Anotace:
Penny má tajemství.

Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.

Když už je situace na všech frontách na pováženou, rodiče ji odešlou na pár měsíců na střední školu do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu.

Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.




Můj názor:
Kniha je velmi podařená. Celkový děj je neuvěřitelný. Je to velmi poutavá kniha a má vtipný děj. Ukazuje, jaké problémy má teenager. Knihu jsem přečetla rychle a od řádků se většinou nedalo odtrhnout. 


Děj:

Celá kniha začíná prvním článkem blogu Girl Online. Když s tím Penny začínala. Pak se ale děj hezky rozjede. Vše začíná v Británii. Penny má nejlepšího kamaráda, který se jmenuje Elliot. Pennin blog je anonymní, takže nikdo neví jak se jmenuje. Začne ji sledovat spousta holek. Elliot je jediný, který o jejím blogu ví. Ani její BFIS Megan (Best friend in school) o něm neví. Teda ví, ale neví pravé jméno autorky.
Při jednom školním vystoupení se stane Penny velký trapas. Všichni si ji nafotí a natočí. Jedna z nich je i Megan. Ta to pak zveřejní na FB a video uvidí celý svět. Naštěstí její rodiče dostanou jednu dobrou zakázku na vyzdobení svatby v New Yorku. Před Vánoci. Dostanou dobře zaplaceno. Takže si rodinka vyjede do New Yorku. Vezmou s  sebou i Elliota. 
V New Yorku Penny pozná jednoho pěkného a milého kluka. Na svém blogu mu dá přezdívku Kluk z Brooklynu. Doopravdy se jmenuje Noah. A do něho se taky zamiluje. Je to nejlepší dárek k Vánocům. Zažívají spoustu zábavy, lásky a dobrodružství. Nastane poslední den a ti dva se budou muset rozloučit. Zůstávají tam ještě do Nového roku, protože jeden zamilovaný pár taky chce svatbu, a chtějí je tam. Takže Vánoce tráví s Noahem v New Yorku. Bez Elliota. Toho rodiče chtějí doma na Vánoce.
Když se vrací domů zjistí, že Noah je známý muzikant. Na twitteru se začne spekulovat, že Noah podváděl Leah Brownovou. Na povrch vyjde i pravé jméno Penny. Penny Porterová. Má z toho strašné výčitky svědomí. Proč ji Noah lhal? Jak to vůbec dokázal v sobě udržet? 
Kdo prozradil její pravé jméno. Prozradím, že Penny si myslela, že je to Elliot, ale je to někdo jiný. Prozradím ještě jednu věc. Vše dobře skončí...


Na blogu píše o klasických problémech holek, o panických záchvatech, kterými někdy trpí, o klucích, o kamarádství. Líbí se mi, že sem tam se ukáže i nějaký komentář. K jednomu příspěvku napsalo 400 lidí (holek). Takže její blog je populární po celém světě. 

Jediné, ale opravdu malé minus, kniha dostává za takovou..no. Řeknu to tak. Říkáte: " Stýská se mně po tobě." ? Já teda ne. Místo mně dávám mi. Podle pravidel češtiny je to ale napsáno a přeloženo dobře. Trošku blbě se mně to četlo, ale pokaždé jsem se nad tím zastavila a převedla jsem si to mně na mi. Ale tohle je jen malá maličkost. 


"Někdy má člověk pocit, že škola je jedna velká divadelní hra a my všichni musíme neustále hrát role, které jsme dostali."

O autorce:

Zoe Elizabeth Sugg (narozen 28.března 1990) , je anglická vloggerka a autorka knihy Girl Online. Autorka známá spíše pod přezdívkou Zoella je jednou z novodobých internetových celebrit. Její blog se zabývá módou, kosmetikou, životním stylem, ale řeší i problémy dnešních teenagerů. Její první kniha Girl Online vyšla ve VB v listopadu roku 2014 a překonala rekord nejprodávanější knihy za první týden. Její druhá kniha vychází v září roku 2015.



Ukázka:

"Nehraju na svatbě," řekne dřív, než stačím udělat krok.
         „Nehraješ?“Zůstanu stát na místě.
         „Ne.“
         Otočím se a pohlédnu na něj. Poťouchle se na mě usmívá- je to opravdu sladký, nesouměrný úsměv, díky kterému se mu na tváři udělá pár ďolíčků. „Tak co tady teda děláš.“
         „Prostě si jen rád tu a tam vplížím do nějakýho hotelu a hraju smutný písničky v jejich svatebních salóncích,“ prohlásí a významně se šklebí.
         „Zajímavá volba povolání.“

         „To jo,“ přikyvuje. „Ale je to příšerně placený.“

-Kapitola šestnáctá str. 126


První a poslední věta:

Rozhodla jsem si, že začnu psát blog.
Když se líbáme, mám pocit, jako bych se po dlouhé cestě vrátila zase domů.

Moje celkové hodnocení k této knize je 


99%


100%


Líbila se Vám moje recenze?
Četli jste už tuhle knihu? 

Jak by jste ji ohodnotili vy?
Kde knihu seženete nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz
Natka♥

2 komentáře:

  1. Tuhle knížku jsem nečetla, ale po vydání druhého dílu o ní uvažuji :) Skvělá recenze

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju ti moc. Já mám doma i druhý díl, takže se na něho v co nejkratší době vrhnu. Určitě se pak koukni na recenzi. Jo, a tu knihu si přečti ☺

    NATKA♥

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS