Filmová recenze: Schindlerův seznam-Speciál #2

pátek 8. dubna 2016

Jo,  možná si řeknete že jsem se zbláznila,  kdyz píšu tuhle recenzi.  Ale já ji prostě napsat musím. Pořád na ten film myslím.  A od té doby co jsme byli na židovském hřbitově,  ještě víc.
Na tento film jsme se koukali ve škole.  A já u toho brečela. Je to film z druhé světové války. Z prostředí koncentračních táborů. Je to film o Oskaru Schindlerovi. Je to sice černobílý film,  je moc pěkný. Moc lidí v mém věku by se nekoukla na nějaké černobílé filmy bez jakéhokoliv donucení.  Popravdě,  já bych se taky na to nekoukla.  Ale jelikož je to učivo do dějepisu, tak jsem to vzala.

Můj názor:
Film se mi líbí jen proto, že to bylo natočeno v černobílé barvě. Na konci je to sice barevné, ale to se mi nelíbilo. Je to jeden z filmů z období druhé světové, které se mi líbily. Já nemám ráda filmy ve kterých je střílí a zabijí. Líbí se mi film ze života např: Židů. Pak je taky dobrý film Dictator. Je to film s Chaplinem. Je to takové humorné, a proto je to druhý film, který se mi z druhé světové líbí.

Děj:
Kdo neví jak probíhala druhá světová válka,  tak je potřeba se kouknou na tento film. Není to úplně celá druhá světová.  Je to o koncentračních táborech.
Vlastně, když braly Židy do vlaku,  tak jsem si myslela,  že je vezou do koncentračních táborů. Ale oni je vezli do továrny od Oskara Schindlera. Bydleli v Ghettech. Později je sice vezli do koncentráků. Docela mě dostalo to, jak shrnuli všechny děti, a odvezli je do plynové komory. Pak z nebe padal popel(myslela jsem si, že je to sníh). Některé děti se schovali. Např: do záchodu, do podlahy,... Zůstali jen rodičové (a pár dětí). Schindler se je snažil zachránit.  Proto napsal seznam Židů,  které chce do své továrny. Jeden vlak který měl vybrané Židy odvést do továrny byl nasměrovat špatným směrem.  Do Osvětimi.(Tam jsem se byla kouknout v 8. ročníku ZŠ. A když jsem to tam viděla zapomene všemi těmi lidmi,  tak jsem nechápala,  jak něco takového mohl někdo udělat.) Byl to vlak s ženami a dětmi. Všechny je nahrnuly do plynové komory a já si myslela,  že je to konec. Ale oni jim pustili sprchu.  Tuhle část jsem trochu nepochopila,  ale zato jsem byla ráda,  že je neupálili. Nakonec je tedy odvezli tam kam měli. Film končí s koncem války. Oscar Schindler zachránil kolem 1400 Židů.  Ale jemu vadilo,  že jich nemohlo být víc.  To mě málem rozbrečelo.
Ale brečela jsem až potom, kdy ten film na konci byl barevný. Židé, kteří byli zachráněni díky Schindler pokládali kameny na jeho hrob.

Na celém filmu se mi líbí,  že je tam i zahrnut život výše postavených lidí. Jako nnapř:

Postavy:
Oskar Schindler.  Že začátku jsem si nemyslela, že by mohl být zrovna nejhodnější.  Ale nakonec se to dobro z něho vyklubalo. Spousta lidí tohohle člověka nezná.  Než jsem viděla tento film,  taky jsem ho neznala.  A to nechápu.  Jo,  brečela jsem kvůli němu. Moc hodný člověk na konci.  Nechápu, že jsem ho nemohla znát.  Nó a když mi někdo řekne,  jaké lidi znám z druhé světové,  já odpovím Oscar Schindler.  A pak Hitler..
Hitler se tam taky objevil.  A až do konce jsem si myslela že je to nějaký dobrý přítel Schindlera. A pak mi kámošky řekly,  že je to Hitler.

Herci:
Liam Neeson-  Oscar Schindler