Recenze: Tlukot mého srdce

úterý 10. května 2016

Ahoj! Pro dnešek mám článek já. A co to bude, už jste asi poznali. Nedávno jsem přečetla Tlukot mého srdce a teď vám o ní něco řeknu. Řekla bych, že tahle recenze bude něco negativnějšího než normálně píšu.

Anotace:

Amanda a Jenny jsou nerozlučné kamarádky. Zanedlouho jim bude čtrnáct a nejraději jezdí na kole nebo nakupují oblečení. Na konci školního roku se u nich ve třídě objeví David a Amanda se do něj bezhlavě zamiluje. Naštěstí to vypadá, že i David se o ni zajímá. Na jednom večírku se už už schyluje k jejich prvnímu polibku, jenže pak se náhle Amanda probouzí v nemocnici a neví, co se s ní stalo. Má na své tělo příliš velké srdce. Pokud se nenajde brzy vhodné srdce pro transplantaci, zemře. Amandin svět se obrací naruby a vše najednou přestává dávat smysl.

Dokáže se s myšlenkou na smrt vyrovnat? A jak se k její nemoci postaví David a Jenny? Opravdu láska hory přenáší, nebo je to jen rčení, které nikdy nemělo žádný smysl?

Můj názor:

Jestli už jste četli Knižní vysvědčení na tuhle knížku, nebo už o ní něco víte, asi tušíte, že to není kniha z Anglie nebo Ameriky, ale z Norska. Měla jsem štěstí, protože v ten týden, co jsem ji četla, jsme v Zeměpisu probírali právě ty Severoevropské státy. Tak jsem aspoň chápala pojmy jako třeba 'fjordy'. Ale tady přijde i kritika. Protože kniha mi přišla zajímavá až na konci. Přesněji posledních asi 40 stran. Za chvíli ji bude číst Natka tak chci vědět její názor, ale mě ta knížka vážně moc nenadchla.

Děj:

Amanda je zamilovaná do Davida. To je kluk z béčka v její škole. Rozhodující okamžik nastane, když se s ním potká v knihovně. Chvilku si spolu povídají, ale to se teprve poznají. A přitom Amanda ho milovala dřív, než s ním potká. (Není to divný?) No, stručněji. Začnou se spolu bavit a čím dál víc se kamarádí a on ji pozve na svatojánský večer. A to byste nevěřili, co se stalo. Amandě se začalo špatně dýchat, a když se málem políbili, ona omdlela! Je převezena do nemocnice a nakonec se zjistí, že má velké srdce.

Proč fialová?

Fialovou jsem pro tento článek zvolila proto, že Amanda se začne domnívat, že fialová je barva smrti. Ne černá, ale fialová!

Můj názor na Davida:

Ještě jsem se rozhodla sem dát tenhle odstavec, abych mohla kritizovat dál. David mi přišel, až moc dokonalý. Nevím, co si pamatuju tak, hrál fotbal a měl hnědé vlasy. Ano, vím, že si toho pamatuju málo. A taky vím, že to vypráví po uši zamilovaná hrdinka, ale taky musel mít nějakou chybu, no ne?

Ale dost už. Kde knihu najdete nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz Tak ahoj!

První a poslední věta:

Bylo mi třináct a půl, když jsem se zamilovala do Davida.