Recenze: Aliance

středa 3. srpna 2016


Autor: Veronica Roth

Série: Divergence

Rok vydání v ČR,(originálu): 2014, (2013)

Vydavatel: Cooboo

Počet stran: 360



Ahoj!
Nedávno jsem dočetla Alianci a rozhodla jsem na tuto knihu napsat recenzi. Jak se mi tato kniha líbila? To už se koukněte sami.

Můj názor:
S posledním dílem série jsem očekávala hodně. Už i po zhlédnutí filmu jsem si myslela, že kniha bude dobrá. A řeknu Vám, líbila se mi více než Rezistence.

Jinak, celkový děj mě velice zaujal. To, že autorka do vyprávění děje zařadila i Tobiase, knize dostala šmrnc. Nic na tom nezkazila.
V prvních dílech to byla kniha z pohledu Tris, ale to se autorka Veronica Roth rozhodla změnit. Aliance je totiž vyprávěna z pohledu Tris i Tobiase (Čtyřky). To, že tam Čtyřku přidala, tak dodal knize šmrnc. 

Recenze:
Chicago se změnilo. Evelyn zrušila frakce, ale místo toho vymyslela nové zákony, které se musí dodržovat. Většině lidem se to nelíbí. A proto vytvářejí povstaleckou linii, tzv. Alianci. Aliance se musí dostat za hranice Chicaga, kvůli jednomu videa, o kterém byla řeč v Rezistenci.

Jak styl psaní, tak i prostředí se výrazně liší. Aliance se neodehrává v Chicagu, ale za hranicemi, které dělili Chicago od okolního světa. Prostředí tam je úplně jiné. Lidé a celý svět se ještě zcela nevzpamatoval z války.

Když si to tak vezmu, tak na ději za hranicemi není nic moc zajímavého, protože se celou knihu pořád něco domlouvá nebo se řeší různé problémy.

Za zdí se Tris dozvídá spoustu tajemství a lží o své matce, někdy i otci. Zažívá spoustu strachu, napětí, lásky a zjištění. Kniha mě nezaujala tak jako film. Je to tím překvapivým koncem.

Ano. Konec je hodně překvapivý. Když jsem si četla různé názory lidí na Alianci, tak se skoro všichni vymlouvali na konec. Konec mě velice překvapil. Ale vzbudil ve mně vztek na autorku. Je to sice zajímavý konec, ale velice nečekaný a navíc smutný. To taky vypovídá o tom, proč autorka do vyprávění dosadila i Čtyřku.

Díky tomuto konci už vím, proč se poslední díl jmenuje Čtyřka..

Postavy:
V této knize se už nesetkáte se všemi, které jste poznali v prvním díle. Jsou buď mrtví anebo se dali na jinou stranu.
Ale místo starých dobrých kamarádů se za hranicemi objeví ochotní lidé, kteří už léta Chicago sledují.

Jedním z nich je David. Toho chlapa jsem neměla v lásce už od první chvíle. Pak ochotná Nina anebo Matthew.

A pak tu teda máme Tris a Tobiase. Jejich názory v knize se moc neliší. Ale já jsem ráda, že jsem nahlédla do hlavy Tobiase, protože to jsem chtěla už od prvního dílu.
Tris se od Divergence hodně změnila. Uvažuje jako dospělá a ze všech svých pádů se poučila.

Tobias v prvním díle vypadal jako vypracovaný a nebojácný muž. Zde se ale dozvídáme, že by se nejraději někam zašil a zůstal tam.

Autorka:

Veronica se narodila a bydlí v Chicagu. Psaní se věnuje již od svých dvanácti. Studovala tvůrčí psaní na Northwestern University a nyní pracuje na plný úvazek jako spisovatelka. Jak sama o sobě ráda tvrdí, je šest stop vysoký sci-fi nerd, který oblečený ve svém oblíbeném pyžamu projíždí ve volném čase dlouhé hodiny Wikipedii a který má neskutečné množství různých fobií.



První a poslední věta:
Přecházím po naší cele na základně Sečtělých a v uších mi zní její slova: Budu se jmenovat Edith Priorová. A s radostí zapomenu na mnoho zlého.
Že každý z nás může někomu pomoct.

Kde knihu koupíte nejlevněji se dozvíte na Srovname.cz

Hodnocení:
Jelikož kniha byla v podstatě dobrá, tak ji uděluji..


86%

Natka♥


Líbila se Vám tato recenze?
Viděli jste už film?

2 komentáře:

  1. Musím Tě vyvést z omylu, Čtyřka jsou jenom povídky o tom jak se dostal do Neohrožených a další povídky o tom co bylo, než přišla Tris. Bohužel to Aliancí skončilo, Čtyřka není pokračování.

    OdpovědětVymazat
  2. Aha, tak děkuji za upozornění. Já si totiž myslela, že Čtyřka je pokračování.
    Jinak, děkuji za komentář..
    Natka♥

    OdpovědětVymazat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS