Recenze: Dám ti slunce

čtvrtek 18. srpna 2016

Autor: Jandy Nelson

Série: -
    
Rok vydání v ČR,(originálu): 2016 (2014)

Vydavatel: CooBoo

Počet stran: 360

Ahoj!
Dneska jsem tu zase já s další recenzí. Já budu doufat, že se Vám bude líbit. Váš názor mi můžete nechat v komentářích..



Můj názor…
Kniha (tak jako u většiny recenzí) se mi líbila. Autorčin styl psaní je moc pěkný. U knihy jsem se nasmála, ale dokonce jsem si brečela. To by nebyla moje osoba. Už po přečtení knihy Nebe je všude jsem si tuhle knihu chtěla přečíst. Nebyla sice úplně podle mých představ, ale nijak mě nezklamala.

Recenze…
i'll give you the sun: Příběh se dělí na vyprávění Noaha a Jude. Ale každý je vyprávěn v jiném časovém pásmu. Noah vypráví příběh ve svých 13-ti letech, zatímco jeho dvojče Jude o tři roky později. A ta většinou vypráví to, co se stalo v minulosti. Příběhy na sebe pěkně navazují. A k tomu všemu jsou kapitoly strašně dlouhé. A částmi nudné. Musím přiznat, že se mi více líbily kapitoly, které vyprávěla Jude. Byly totiž mnohem zábavnější a vtipnější než ty Noahovy.
Když knihu začnete číst, tak to asi moc nepochopíte. Budete si muset trošku zauvažovat nebo se do toho zamotáte.  Ale po několika stranách se do děje začtete a pochopíte dění knihy. Většina knihy je zasvěcena do výtvarného umění. Každý z dvojčat totiž něco umí (nebo uměl). Název Dám ti slunce taky skvěle zapadá do celého děje knihy, protože má význam. A barevná obálka taky.
Tato kniha je o dvou stejných životech, o lásce a dospívání, o umění, vztazích a lžích. Takže je to obyčejná YA kniha, která mě velmi zaujala.


Něco málo k ději…
Noah a Jude si byli strašně blízcí. Vše se ale změnilo, když jim bylo 13 let. Jude už neskrývá svou krásu a Noah zjišťuje, že je spíše na kluky než na holky. A taky miluje kreslení a udělal by vše, aby se dostal na jeho vysněnou školu.

Jenže po třech letech se vše změní. Na Noahovu vysněnou školu se dostává Jude. Noah je lamačem dívčích srdcí.  A jejich matka je mrtvá a oba skrývají nějaké tajemství. 


Ukázka...
 Vlastně na tu sprchu teď zrovna myslím, nebo spíš na nás dva ve sprše, myslím na horkou vodu, které nám stéká po nahých tělech, myslím na to, jak  ho tisknu ke stěně, jak mu přejíždím dlaněmi po celém tele, na to, jaký zvuk by vydal, jak by zaklonil hlavu a vydechl jo, stejně jako to udělal v lese. Na tohle všechno myslím, když mu vyvarovaným hlasem vyprávím, jak jsme s Jude strávili Vánoce v tátově hotelovém pokoji, jedli donesenou čínu a dýchali šedý vzduch. Je to neuvěřitelné, kolik věcí člověk stihne najednou. Je neuvěřitelné, že to, co se odehrává, v té hlavě taky zůstane.
(AUTOPORTRÉT: Nerušit)

První a poslední věta...
Vše to začalo takhle.
Přetvoř svět.



Obálka...
Na ni se mi líbí to, že je stejná, jako v originálu. Je pěkná. Líbí se mi  na ni ty barvy. 

Moje celkové hodnocení...
Tato kniha byla sice pěkná, ale plné hodnocení si u mě nezaslouží. Podle mě. 

90%

Natka♥

To, jak se Vám líbila recenze mi můžete napsat do komentářů..
Pokud si knížku chcete koupit, její nejlepší cenu zjistíte na Srovname.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Četli jste tuto knihu? Podělte se o svůj názor. Každý komentář potěší!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS